Vanwege faillissement van de onderneming kunnen geen diensten meer worden aangeboden. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met de curator, mevrouw mr. S. Buddingh. Het telefoonnummer is 030-2122844.

persbericht

MyKronoz deelt plaagstootjes uit aan traditionele horlogemakers

Datum nieuwsfeit: 28-03-2018
Bron: Business Wire
Zoek soortgelijke berichten
Meer uit deze bron

Baanbrekende producent van wearables MyKronoz deelt plaagstootjes uit aan traditionele horlogemakers in nieuwe campagne

Campagne zet ZeTime van Zwitsers buitenbeentje in het voetlicht – nooit eerder werd zoveel geld opgehaald voor een hybride smartwatch, waar ook ter wereld

GENÈVE--(BUSINESS WIRE)-- 20180328 --

Terwijl 's werelds grootste show voor horloges en sieraden, Baselworld 2018, net zijn deuren heeft gesloten, voert MyKronoz, de horlogemaker voor de 'smart’ generatie, een onconventionele digitale campagne uit die verder gaat dan de clichés voor het segment, met een vette knipoog naar ‘old-school’ horloges en hun dragers.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: https://www.businesswire.com/news/home/20180328005431/nl/

MyKronoz ZeTime Petite & Regular top $8M in crowdfunding (Photo: MyKronoz)

MyKronoz ZeTime Petite & Regular top $8M in crowdfunding (Photo: MyKronoz)

Op speelse wijze stipt MyKronoz het contrast aan tussen de traditioneel gerichte wereld waarin eigenaars van klassieke horloges leven en die van de online generatie van vandaag, waarna de kijkers kennismaken met de baanbrekende hybride smartwatch ZeTime – een betaalbaar horloge voor liefhebbers van een traditioneel klokje die eigenlijk ook wel graag een smart apparaat willen.

Zes spotjes uit de campagne ‘I’m a watch, I’m a smartwatch’, die in eerste instantie te zien zijn op sociale platforms, laten de kijker kennismaken met twee rivaliserende bijzondere personages die respectievelijk het horloge en de smartwatch vertegenwoordigen, waarna de aandacht wordt gevestigd op de superioriteit van een hybride apparaat als ZeTime, waarin het beste van beide typen horloges is samengebracht.

In een van de spotjes zien we de klassieke horlogeman onbewogen aan een tafeltje zitten. Op zijn bureau staat een zandloper en verder niets. De smartwatchman aan het tafeltje naast hem is daarentegen druk bezig met het ordenen van papieren, beantwoorden van telefoontjes, raadplegen van het weerbericht en het bekijken van een plattegrond. "Wat (voor werk) doe jij?" vraagt hij aan zijn weinig enerverende buurman.

"Nou, ik geef aan hoe laat het is…."

"Wat leuk!" antwoordt de smartwatchman uit beleefdheid.

Sarah Brault, CMO van MyKronoz merkt op: “In een tijd waarin de horlogemarkt te maken heeft met belangrijke uitdagingen en de meeste makers van wearables niet aanwezig waren op Baselworld 2018, gaan wij van MyKronoz bewust tegen de stroom in en steken we geld in nieuwe ontwikkelingen. Deze campagne laat zien dat we geloven dat wij ons kunnen onderscheiden door een mooi ontwerp, essentiële functionaliteit, een betaalbare prijs en een creatieve benadering tot marketing.”

In de eerste vijf dagen zijn de spotjes meer dan 2,5 miljoen keer bekeken op Facebook en Instagram.

MyKronoz brak onlangs diverse records op het gebied van crowdfunding door in een jaar tijd meer dan $8.000.000 binnen te halen voor ZeTime. ZeTime was het hardwareproduct dat het meeste geld binnenhaalde via crowdfunding in 2017 en de hybride smartwatch die het meeste geld binnenhaalde aller tijden. En in de geschiedenis van Kickstarter haalde geen enkel Europees bedrijf ooit meer geld op dan MyKronoz.

ZeTime behoort tot het snel groeiende segment van hybride smartwatches – een subcategorie die tegen 2022 meer dan 50% van de smartwatchmarkt zal vertegenwoordigen. Tegen 2022 zullen volgens IDC bijna 80 miljoen hybride smartwatches worden verkocht, een toename van 460% in vergelijking met de 14 miljoen in 2017. (Deze cijfers vormen een scherp contrast met de verkoop van traditionele Zwitserse horloges, die in 2017 met 4,3% terugliep.)

Over ZeTime: ZeTime, 's werelds eerste hybride smartwatch met mechanische wijzers boven een kleurenaanraakscherm, biedt de klassieke vormgeving van een Zwitsers horloge met de meest geavanceerde eigenschappen van een smartwatch. De door MyKronoz ontwikkelde ‘Smart Movement’-technologie zorgt ervoor dat de wijzers van ZeTime, die doorlopend de juiste tijd aangeven, 30 dagen lang functioneren zonder dat het horloge tussentijds hoeft te worden opgeladen. Hierdoor is de primaire functie van een horloge – het aangeven van de tijd – altijd beschikbaar. Het hybride horloge is te koop vanaf $199 en is verkrijgbaar in twee verschillende kastformaten (39 mm en 44 mm) en schermformaten (1,05 inch en 1,22 inch). ZeTime kent drie collecties met diverse modellen en horlogebandjes om een breed publiek aan te spreken.

Over MyKronoz: MyKronoz, opgericht in 2013, is een Zwitsers bedrijf met hoofdkantoor in Genève dat wearables ontwerpt en ontwikkelt om de ‘smart’ generatie een steeds rijkere online ervaring te geven. MyKronoz koppelt de essentie van traditionele horloges aan innovatieve technologie en biedt een volledig assortiment van betaalbare en stijlvolle wearables, met prijzen vanaf slechts $39, die vier productcategorieën bestrijken: activitytrackers, smartwatches, hybride smartwatches en watchphones, allemaal compatibel met iOS en Android.

MyKronoz is vertegenwoordigd in meer dan 40 landen en wordt wereldwijd gevoerd door grote winkelketens en partners (Orange, Auchan, Carrefour, Amazon, Best Buy, enzovoort). MyKronoz heeft meer dan 3 miljoen producten verkocht en een positie veroverd als serieuze uitdager van zowel techbedrijven als traditionele horlogemakers.

MyKronoz is onderdeel van de BOW Group, een internationale entiteit op het gebied van het Internet-of-Things (IoT), wereldwijd actief op de markt voor wearables, voertuigen met online functionaliteit en smart home. In juli 2015 haalde BOW €10 miljoen binnen van NextStage AM in een serie A-financieringsronde. In november 2017 sloot het bedrijf een serie B-financieringsronde af met een opbrengst van $23,5 miljoen van PM Equity Partner, het corporate venture fonds van Philip Morris International.

Creatieve credits: De campagne « I’m a watch; I’m a smartwatch » is opgezet samen met YZ, een creatief bureau voor digitale marketing met vestigingen in Parijs, Berlijn en binnenkort ook in Londen. YZ is een dynamisch team met internationale focus dat creativiteit en een designgerichte benadering tot het genereren van ideeën koppelt aan expertise op het gebied van merkreputatiebeheer.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20180328005431/nl/

CONTACT:
MyKronoz
Media:
Annabel Corlay

press@mykronoz.com

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie